Saturday, April 18, 2020

Mäletades Aleksander ja Linda Luik/Aeru

Vanaisa Aleksander Luik (üks Rakke koguduse rajajatest, toim.) suri juba enne minu sündi. Tean teda ja seda aega oma isa Danieli lugudest. Mu isa sündis 1930 ja hakkas mäletama aega ilmselt alates 1935. Kui mu vanaema ja vanaisa ära kolisid Rakkest Selli külla, siis koondus nende vaimulik töö koguduses ja jumalateenistuste pidamine rohkem kodutallu.

Minu tädi Linda Luik oli väga tegev Rakke koguduses. Tegi kõike, mis oli vajalik ühes väikeses koguduses: kõikvõimalikud heakorra-, maalritööd, külaliste vastuvõtmine ja üldlaulude saatmine koguduse organistina. Ta oli suureks abiks koguduse pastorile Evald Aerule, kes ei elanud Rakkes kohapeal.

Tädi elas koos mu vanaema Luik Luisega väikses majas Keramäel. Seal oli väga väike elamine. Tädi Linda ei mõtelnudki abielluda. Peale minu vanaema Luise ja Evaldi esimese abikaasa Olga surma, abiellusid Linda ja Evald 9.12.1979 Rakke kirikus. Tädi oli 65. aastane juba, sinnani vallaline. Evald palus mu tädi kätt sellepärast, et ta vajas abi ja tuge tervisliku olukorra tõttu, naisterahva hoolitsevat kätt.

Evald armastas ja hoolis väga mu tädist. Kord olid nad külas me perel, Mooste koguduses. Tädi Linda oli abiks mu emale oma kokaoskustega. Pühapäeval pidi saabuma rohkearvuliselt külalisi ja nii  tuligi laupäeva hilisõhtuni ettevalmistusi teha. Aga Evald tuli varsti vaatama, miks Linda niikaua peab köögis pingutama. Ta ei soovinud, et ta armastatu liiga end ära väsitaks ja kurnaks.

Tervise halvenedes kolis abielupaar Evaldi poja juurde Kohilasse. Vahel harva oli neil võimalik külastada ka Kohila Baptistikoguduse teenistusi. Kohilas nad liikmed ei olnud. Viimastel eluaastatel olid nad teineteisele toeks ja õnnistuseks.

Linda lahkus juulis 1989 ja kuu aega hiljem Evald. Mõlemad on maetud Kohila kalmistule.

 Linda Aer matus. Pingil Evald Aer. 
Kõneleb Kohila baptistikoguduse pastor Kaljo Raid, 
taamal Kohila baptistikoguduse koor. Kohila, 1989.
Foto: Merle Tolmusk erakogu

Mälestusi jagas Merle Tolmusk 05.03.2020. Toimetanud Tiina Teppo.

Loe ka Ermo Jürma ja Peeter Roosimaa mälestusi Rakke kogudusest, Rakke Koguduse ajalugu (koostatud 2011), artikkel Rakke kirikust (2011), Rakke Koguduse sünd ja juhid (koostatud 2018) ning koguduse aruandeid.

No comments:

Post a Comment